Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie do kreowania wizerunku marki firmy na rynku. Na identyfikację wizualną nie składa sie tylko logo, choć znak ten jest podstawowym elementem. To również papier firmowy, koperty, wizytówki, teczki, foldery itd. Podstawowe znaczenie w identyfikacji odgrywa konsekwentna kolorystyka silnie utożsamiana z daną marką.

Na identyfikację wizualną mogą się składać :

branding

symbol firmy (znak i logotyp firmowy)
hasło reklamowe
kolorystyka (może wyróżniać firmę, nadawać charakter)
wizytówki
papier i koperty firmowe
teczki i foldery
naklejki adresowe
cenniki i oferty
materiały drukowane dla celów public relations
opakowania

Budowanie rozpoznawalności marki to proces bardzo ważny dla firmy. Skutecznie wdrożona identyfikacja wizualna wzmacnia i utrwala wizerunek firmy w swiadomosci potencjalnych klientów. Dlatego warto powierzyć kreowanie identyfikacji wizualnej w pewne ręce.